lørdag den 30. maj 2009

En pejs er ikke bare en pejs

Jeg har oprettet denne side for at dele ud af min viden om de forskellige former for pejse, der er på markedet idag. For bare 3-4 år siden var en pejs et muret, åbent indsted, hvori der blev fyret med brænde af løv eller nåletræ. Idag er en pejs efterhånden blevet et vidt begreb. I løbet at få år er der nemlig kommet så mange nye pejsetyper på markedet, at forbrugeren har svært ved at overskue de mange muligheder.

Udover de træfyrede pejse kan man således idag også få biopejse der brænder på bioethanol, elpejse med simulerede flammer og varmeblæser, gaspejse der brænder på flaske eller naturgas og pillepejse der brænder på træpiller. Hver pejsetype har sine særlige fordele og særegenskaber - men også alle ulemper...Nøjagtig som den konventionelle pejs har både fordele og ulemper.

Hvilken pejs du bør vælge afhænger af dit behov og ikke mindst forventning til bl.a. pris, varmeeffekt, brugervenlighed, lugt, rengøring, placering, installation osv. Jeg håber at mine artikler kan lede dig i den rigtige retning, så du får valgt den rette form for pejs eller brændeovn. For en pejs er ofte en både hyggelig og smuk del af boligindretningen, skaber varme og glæde og er et naturligt fokuspunkt i boligen.

Min baggrund for at oprette siden og artiklerne her er, at jeg driver en pejseforretning og ofte oplever, at mine kunder er forvirrede over hvilken type pejs, de bør vælge. Der manglede i mine øjne simpelt hen et sted, hvor man som forbruger kan få en introduktion til de forskellige pejse. Og det er det, jeg med denne side vil forsøge at skabe.

1 kommentar:

  1. Tak for at give sådan en dejlig information af pejs .....

    indbygningspejs

    SvarSlet